Page 13 - Zpravodaj Jihlava 06/2021
P. 13

Ježkovy oči / Červen 2021                             / Rozhovor /                                               13

          Co městu přinese Brána Jihlavy?





                                                                                         protože pokud covid opravdu ustoupí, očeká-
                                                                                         váme velký zájem o domácí destinace. Musíme
                                                                                         být připraveni  zviditelnit Jihlavu na mapě Čes-
                                                                                         ké republiky. Také budeme příští rok již naplno
                                                                                         organizovat městské kulturní akce,  například
                                                                                         Havíření, Průvod svatého Martina nebo Jihlavu
                                                                                         k Vánocům. A připravujeme samozřejmě i nové
                                                                                         akce, především na letní sezonu.

                                                                                         A za jakými aktivitami bude Brána stát
                                                                                         letošní rok?
                                                                                             Podílíme  se  na  přípravě  letního  progra-
                                                                                         mu na Masarykově náměstí Léta s  gustem,
                                                                                         připravujeme tvůrčí příměstský tábor v  DGM
                                                                                         s tématem digitální hudby, s restauratéry par-
                                                                                         ticipujeme na projektu Večeře na Bráně, kdy
                                                                                         bude možné si zarezervovat vyhlídku pro gas-
                                                                                         tro zážitek ve dvou, pro rodinu nebo třeba pro
                                                                                         firemní večírek. Připravujeme průvodce Stříbr-
                                                                                         ným údolím, jehož součástí bude i veřejná výzva
                                                                                         zaměřená na sběr fotografií z rodinných archivů
                                                                                         Jihlavanů.

                                                                                         Jaké jsou plány na další roky?

              Více o Bráně i jejím řediteli si můžete přečíst v hlavním článku lednového čísla Ježkových očí na stránce jihlava.cz  Pro rozvoj našich aktivit jsou důležitá tři
                                                                                         místa: Dům Masarykovo náměstí 21, Modeta
                                                                                         a loděnice na Českém mlýně. Z hlediska cestov-
          Hlavním úkolem příspěvkové organizace, kterou město založilo letos             ního ruchu je nezbytné dostat návštěvníky ze
          v lednu, je rozvoj cestovního ruchu a kulturního i společenského života        zoologické  zahrady  do  centra  města,  k  čemuž
          v Jihlavě. První kroky této cesty již Brána Jihlavy udělala – má ředitele      by měl pomoci areál Modety, v jehož prostorách
                                                                                         by mělo vzniknout malé návštěvnické centrum
          i první zaměstnance a snaží se etablovat jako nová destinační agentura, se     s  nabídkou volnočasově  vzdělávacích  aktivit.
          kterou město, kraj i tvůrci zdejšího kulturního života a turistického ruchu    Dům na náměstí pak bude sloužit jako nástupní
          počítají. Jaké jsou současné priority Brány Jihlavy a kam chce agentura        bod pro lidi, kteří chtějí objevovat poklady histo-
          směřovat, popisuje její ředitel Jakub Deml.                                    rického centra. Dále pak vidíme velký potenciál
                                                                                         v loděnici na Českém mlýně, kde bychom spo-
                                                                                         lečně s dalšími partnery chtěli vytvořit chybějící
                                                                                         zázemí – především půjčovnu sportovních po-
                                                                                         třeb a lodiček doplněnou příjemným posezením
          Co je Brána Jihlavy? Jak byste ji stručně   Co je teď aktuálně vaším hlavním úkolem?  a bistrem. Vše je ale závislé na financích a na
          představil?                                                                    zřizovateli, jedná se o jeho majetek a investice.
                                                     V současné době stavím tým motivovaných
              Bránu nejlépe definují její úkoly - spravo-  a schopných lidí, což je základ všeho. Přebíráme   Při jedné z virtuálních kaváren jste zmínil
          vat městské provozy (Dům Gustava Mahlera,   také zmíněné městské provozy a  s  nimi i  bu-  projekt Kemp Nomád, můžete jej blíže
          Jihlavské podzemí,  Turistické  informační  cen-  doucí kolegy, kteří budou od začátku července   popsat?
          trum a  Bránu Matky Boží), organizovat akce,   zajištovat jejich fungování již pod našimi křídly.
          propagovat město a podílet se na vytváření turi-  Přechod této agendy k nám obsahuje množství   Koncept kempu vychází z toho, že Jihlava
          stické nabídky. Takže jsme takový kříženec kul-  různých organizačních, právních a  ekonomic-  je destinací zejména pro rodiny s dětmi. Ty sem
          turní a destinační agentury, což je model běžný   kých úkonů. Přiznám se, že jsem v  lednu ne-  ale přijíždějí většinou jen na jedno odpoledne
          v  menších a  středně velkých městech. Moc se   tušil, jak náročné bude z útrob úřadu tuto roz-  a my bychom je zde chtěli udržet i na několik
          mi líbí název Brána Jihlavy, je totiž velmi sym-  sáhlou agendu „vytáhnout“. Dalším klíčovým   dní. Je tedy potřeba, aby zde vzniklo atraktiv-
          bolický – Brána otvírá město návštěvníkům, ale   úkolem je vytvořit Koncepci rozvoje organizace,   ní ubytování. Kemp Nomád si představte jako
          i obyvatelům, ukazuje jeho historii ale i posky-  což je v podstatě plán na prvních pět let.  dočasnou letní vesničku v prostoru jihlavského
          tuje nové pohledy na budoucnost. Dost často též                                amfiteátru – turisté zde mohou strávit noc no-
          o organizaci přemýšlím jako o člověku s určitý-  Kdy rozjedete činnost Brány naplno?  mádským způsobem života, tedy v karavanech,
          mi  vlastnostmi,  např.  iniciativní,  partnerský,                             týpí, maringotce nebo třeba jurtě. Nomádský
          tvůrčí,  komunikativní,  spolehlivý…  Moje  děti   Chci udělat maximum proto, abychom pří-  styl života by doplňoval koncept zoo pěti kon-
          by možná řekly, že je to Avenger se superschop-  ští rok na jaře byli na startovní čáře v plné zbro-  tinentů a jistě by byl pro tuto cílovou skupinu
          ností udělat každý týden malý zázrak v kultuře   ji. Příští turistická sezona bude pro Bránu, ale   atraktivní.
          a cestovním ruchu.                     i pro Jihlavu klíčová. Je to obrovská příležitost,       Pokračování na straně 14
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18