Page 4 - Ježkovy oči 1/2021
P. 4
4 / Téma / Ježkovy oči / Leden 2021
Brána Jihlavy
se postará o kulturu i cestovní ruch
Hlavním úkolem Brány Jihlavy bude rozvoj města v oblasti kultury, cestovního ruchu a destinačního managementu
ry a cestovního ruchu z veřejného i soukromého
Od 1. ledna letošního roku zřídilo statutární město Jihlava novou příspěv- sektoru, propagace a prezentace města na celo-
kovou organizaci nazvanou Brána Jihlavy. Jejím hlavním úkolem bude roz- národních a zahraničních trzích či shromažďo-
voj kulturního a společenského života v Jihlavě, a to zejména v oblasti ces- vání informací o kulturním a turistickém poten-
tovního ruchu a destinačního managementu. Brána Jihlavy bude pořádat ciálu města a tvoření turistických produktů.
„Je nutné zmínit, že díky funkčnímu ces-
městské kulturní, společenské, ale i výchovné, zájmové či vzdělávací akce. tovnímu ruchu se může stabilizovat i ekono-
Zároveň bude koordinovat udržitelný rozvoj v oblasti cestovního ruchu mika města a v důsledku tak podpořit celý jeho
a kultury. Pod Bránu Jihlavy se přesune část odboru školství, kultury a tělo- rozvoj,“ doplnila primátorka.
výchovy jihlavského magistrátu společně s turistickými informačními cent- Hybnou silou bude ředitel
ry, Domem Gustava Mahlera a Jihlavským podzemím. V průběhu loňského roku proběhla dvě vý-
běrová řízení na ředitele organizace. První řízení
radní města Jihlavy zrušili kvůli nedostatečné-
„Brána Jihlavy by však neměla být konku- tovního ruchu. „Jihlava je zajímavé místo a stojí mu počtu účastníků – přihlásili se pouze dva.
rencí místním pořadatelům. Naopak bude jejich za to ji více představit, najít nové i pravidelné Druhé již mělo odborný dohled a také větší účast,
partnerem a pomocníkem, například při propa- návštěvníky, najít nové partnery. Máme k dis- rovnou čtyři přihlášené. Na pozici ředitele Brá-
gaci, a to zejména tradičních akcí, které Jihlavě pozici silné kulturní ny Jihlavy byl vybrán
dělají dobré jméno. Časem by se měla organizace dědictví i krásné oko- „Od Brány Jihlavy si slibujeme kulturní manažer,
vydat i do okolních měst, navázat zde spoluprá- lí, své si mohou najít opravdu hodně, proto jsme se stratég, tvůrce, peda-
ci v oblasti cestovního ruchu a být u vzniku či se milovníci památek, gog a producent v ob-
sama transformovat do destinační agentury, kte- sportovci nebo rodi- rozhodli v projektu pokračovat lasti audiovizuálních
rá do centra Vysočiny přiláká další turisty,“ uved- ny s dětmi,“ doplnila i v současné situaci, kdy se a interaktivní médií
la primátorka města Karolína Koubová. radní města Silvie podobné projekty spíše ruší. Jakub Deml.
Čermáková, která se Jsme ale teprve na začátku „Životopis i pra-
Cestovní ruch a kultura společně s dotčenými a chvilku nám to potrvá,“ xe pana Demla uká-
Cíle a směr rozvoje si město stanovilo ve odbory magistrátu Karolína Koubová. zaly, že je opravdu
Strategii pro kulturu, volný čas a cestovní ruch města podílela na pří- tím nejlepším kandi-
do roku 2024 a Brána Jihlavy se bude podílet na pravě vzniku organi- dátem na tuto pozici.
plnění této strategie. Jedním z hlavních úkolů zace. Mám z toho opravdu radost a přepokládám, že
nové organizace bude tedy kromě posílení kul- Mezi činnosti Brány Jihlavy tak bude patřit opravdové kvality pana ředitele prověří až čas,“
turního dění v Jihlavě také zajištění rozvoje ces- i koordinace spolupráce subjektů z oblasti kultu- vyjádřila Karolína Koubová.