Page 14 - Zpravodaj Jihlava 09/2020
P. 14
14 / Rozhovor / Ježkovy oči / Září 2020
dičů. Mělo by se ale pokračovat silnice je studená a ani pneu-
i v preventivních opatřeních, matiky se neohřívají tak rychle.
a pokud se někdo rozhodne,
že nastavená pravidla na silni- Zmínila jste i dopravní hřiš-
ci tolerovat nebude, měl by se tě – co říkáte na to naše nové
adekvátně separovat od ostat- jihlavské?
ních. V tomto případě fungují Jihlava je městem, které po
kromě pokut i rehabilitační novém dopravním hřišti už
programy, další úspěšná věc ze dlouho volalo, a musím říct, že
zahraničí. V rámci těchto pro- se opravdu povedlo. Vytvořil
gramů přimějete neukázněné se tam specifický kout, který,
řidiče, aby se zúčastnili něko- přestože je v centru hned vedle
lika dopravně-psychologických City parku, nabízí klidné místo
sezení a výcviků, kde by mělo nejen pro maminky s dětmi.
dojít k tomu nejdůležitějšímu Navíc je napojený na cyklostez-
– uvědomění si vlastní chyby. ku, takže je k němu i dobrý pří-
Osobně jsem zastáncem toho- stup a je kousek od zoologické
to opatření, protože jsem také zahrady. Je velmi moderní, jsou
máma a častokrát se setká- Po novém dopravním hřišti se děti poprvé projedou v pátek 18. září v rámci tam třeba opravdické koleje,
vám s tím, že řidiči psychicky Evropského týdne mobility – více najdete na str. 20 které mají evokovat železniční
neunesou náročnost provozu přejezd, stojí tam nová admini-
a zbytečně ohrožují nejen sebe, strativní budova, kde je školicí
ale hlavně ostatní. Přitom je třeba si uvědomit rychlost, podcenění dané situace, nepozornost, místnost a veškeré potřebné zázemí. Vše je ale
jednu zásadní věc, že nic neuspěchám. Pokud se alkohol nebo nedání přednosti v jízdě. Na tom se teprve v plenkách a moc se těším, až se hřiště
mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem „povleču“ za padesát let nic nezměnilo. otevře. My u toho s BESIPem určitě budeme
za kamionem, nebo budu před Štoky zbytečně a slíbila jsem, že se jako koordinátor budu sna-
předjíždět, stejně se všichni sejdeme v Brodě na A který z měsíců v roce je ten nejrizikovější žit, aby zde byl i atraktivní program.
semaforech! z hlediska počtu dopravních nehod?
Obecně to jsou prázdniny a svátky. Podle mne A jaké akce na dopravním hřišti chystáte?
Změnil se během let tradiční profil řidiče, na- to je kvůli tomu, že se lidé naladí do pohodové Jednak připravujeme množství různých zají-
příklad s příchodem nových technologií? atmosféry a přestanou být pozorní. V létě je na- mavých přednášek nebo besed. Plánujeme se-
Řidiči se nijak zásadně nemění. Díky technolo- víc teplo, kolony a objízdné trasy, to vše řidiče tkání k problematice rizik na železničních pře-
giím se daří snižovat počty usmrcených nebo unavuje. A co se týká zimy, ta je paradoxně nej- jezdech. Budou to takové tematické kroky, do
těžce zraněných, celkový počet dopravních více nebezpečná, když je mírná. V únoru, když kterých zahrneme i vzdělávání pedagogů, tak
nehod ale stále roste. Pokud se podíváme na pomalu začíná svítit slunce, všichni vyrazí na aby dopravní hřiště plnilo svoji funkci a bylo vy-
nejčastější příčiny, jsou stále stejné – vysoká silnice a neuvědomí si, že je zem stále promrzlá, užité ve všech směrech.